Konfirmanter

Lurer du på å være konfirmant i Skien misjonskirke?
SÅ bra, vi vil gjerne ha deg og din familie med på laget.

I Skien misjonskirke prioriterer vi konfirmantarbeidet høyt og vi har et bra opplegg for ungdommene og deres foresatte. For ja, vi har også tilbud til de foresatte i form av temasamlinger, foreldremøter og gudstjenester.

Konf.samlingen
Vi møtes annenhver tirsdag fra 16.00-17.30. Følg med i kalenderen for å se når det er samlinger.
Opplegget kobler kristen tro med ungdommers hverdag og virkelighet. Det legges vekt på å lære gjennom opplevelse, oppdagelse og inntrykk. Det er lagt opp slik at det også skal passe deg som ikke er vant med å gå i kirka til vanlig. Ingen krav til tro, dåp eller menighetstilknytning. I tilegg til temasamling har vi stort fokus på det sosiale. Vi arrangerer leker og konkurranser, vi spiser mat/snacks og har grupper!

Konfirmantleir og utenlandstur
På høsten drar vi på konfirmantleir til Vegårshei. Leiren arrangeres på det idylliske leirstedet Vegårtun. Der treffer vi andre konfirmanter fra andre misjonskirker. Virkelig ett av årets høydepunkt!
Vi reiser også på en kjempespennende tur som vi håper vil sette spor for livet. En tur hvor du kan lære mer om deg selv og om verden. De siste årene har denne turen gått til London.

Deltagelse på Connect og gudstjenester
Connect er menighetens ungdomsarbeid med en happening hver fredag 20.00 med møte, kafe, sosiale aktiviteter og mye mer. Vi ønsker at konfirmantene skal bli kjent med Connect. Derfor deltar konfirmantene på fem Connectkvelder i løpet av året. De blir også med på seks gudstjenester i løpet av året. Dette inkluderer konf.-presentasjon og konf.-gudstjenesten.

Konf.-gudstjenesten
Konf.-gudstjenesten pleier å være første lørdag i mai kl. 11.00. Er det mange konfirmanter har vi også gudstjeneste 13.00.

Pris og påmelding
Konfirmasjon i SMK koster (pr. 2024) kr. 1999,-. Dette dekker alt av mat/snacks, kursmateriell, Bibel og leir. Utenlandsturen kommer i tillegg. Her vil vi legge til rette for dugnader som reduserer kostnaden. Økonomi skal ikke være begrensende for å kunne konfirmere seg i Skien misjonskirke. Har du utfordringer med å betale dette beløpet så finner vi en løsning.

Påmelding til konfirmantåret 24/25 gjør du via denne linken:
Konfirmant i Skien misjonskirke skoleåret 2024/2025 - Aug 27, 2024 | Checkin

Frist for påmelding 24/25: 3. september.
Kontaktperson: Malin Malmgren-Johannessen
Mobil. 92618798 eller malin@skienmisjonskirke.no

Velkommen til oppstartsfest for årets konfirmanter og foresatte, 27. august 18.00 i Skien misjonskirke.

Velkommen som konfirmant i Skien misjonskirke!

Foto: Andreas Malmgren-Johannessen