KONFIRMANT 2022/2023??

Du er så velkommen til å være konfirmant

i Skien Misjonskirke!

Lurer du på å være konfirmant i Skien Misjonskirke? SÅ bra, vi vil gjerne ha deg og din familie med på laget.

I Skien Misjonskirke prioriterer vi konfirmantarbeidet høyt og vi har et skikkelig bra opplegg til ungdommene og til deres foresatte. For ja, vi har også tilbud til de foresatte i form av temasamlinger, foreldremøter og invitasjon til gudstjenester.

Vi møtes annenhver tirsdag fra 16.00-17.30.

Den ene uka har vi fokus på gruppesamtaler og undervisning om den kristne tro. Opplegget kobler kristen tro med ungdommers hverdag og virkelighet. Det legges vekt på å lære gjennom opplevelse, oppdagelse og inntrykk. Det er lagt opp slik at det også skal passe deg som ikke er vant med å gå i kirka til vanlig. Ingen krav til tro, dåp eller menighetstilknytning.

Den andre uka har vi Workshop. Da deler vi inn i grupper og bygger fellesskap. Disse gruppene kan være foto, dans, aktivitet og matlaging 🙂

Helga 11-13 november drar vi på konfirmantleir til Vegårshei. Leiren arrangeres på det idylliske leirstedet Vegårtun. Der treffer vi andre konfirmanter fra Misjonskirkene i Agder og Telemark. Virkelig ett av årets høydepunkt!

Vi reiser også på en kjempespennende tur som vi håper vil sette spor for livet. En tur hvor du kan lære mer om deg selv og om verden. Hvor og når vi reiser vil vi informere mer om til høsten.

Connect er menighetens ungdomsarbeid med en stor Happening hver fredag 20.00, med kafe, sosiale aktiviteter og mye mer. Vi ønsker at konfirmantene skal bli kjent med Connect. Derfor deltar konfirmantene på minst en fredagskveld i måneden, de blir også med på seks gudstjenester i løpet av året.

Konfirmasjon i SMK koster kr. 1850,- Dette dekker alt av kursmateriell, Bibel og leir. Utenlandsturen kommer i tillegg. Her vil vi legge til rette for dugnader som reduserer kostnaden. Økonomi skal ikke være begrensende for å kunne konfirmere seg i Skien misjonskirke. Har du utfordringer med å betale dette beløpet så finner vi en løsning.

Påmelding www.checkin.no er nå åpen!!!
Frist for påmelding: 06. september.
Kontaktperson Malin Malmgren-Johannessen
92618798 malin@skienmisjonskirke.no

Velkommen til informasjonsmøte 31. mai 18.00 i Skien Misjonskirke.